3080541308 |
Estratègies i recursos (presencials i telemàtics) per a un ensenyament transversal dels valors ètics |
2020-2021 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
3/2/2021 - 28/4/2021 (30 hores) de 15:15h a 17:15h |
|
INS Daniel Blanxart i Pedrals |
|
c. Vall d'Aran, 96-98 (Olesa de Montserrat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es vol establir una metodologIa global i una distribució dels continguts de l’assignatura de Cultura i valors ètics de primer a quart d’ESO.
Es tractaria de donar un enfocament lúdic que permeti als alumnes conèixer les principals teories ètiques i contextos culturals mitjançant la competència digital i la competència personal i social.
|
| |
Objectius |
- Aprendre el contingut teòric de les principals teories ètiques i els contextos culturals que els alumnes han d’aprendre de primer a quart (ordenació cronològica).
- Establir una distribució per cursos dels Drets Humans i fer recerca de recursos actuals (temporals) per a treballar-los.
- Aplicar la competència digital com a metodologia a les principals activitats de reflexió ètica: debats, dissertació i comentari de text.
- Obtenir recursos per a gamificar les sessions d’aprenentatge, treballant en grups col·laboratius (scrabble, missions, insígnies, recompenses...).
|
| |
Continguts |
- Teories ètiques: Intel·lectualisme moral socràtic (primer d’ESO), Eudemonisme aristotèlic (segon d’ESO), ètica deontològica d’Inmanuelle Kant (tercer d’ESO) i l’utilitarisme de John Stuart Mill.
- Els Drets Humans.
- Guies per a la realització de debats, dissertacions i comentaris de text.
- Eines digitals: elaboració d’esquemes, presentacions, vídeos, jocs, lliçons, sites…(lucidchart, creately, genially, jocs de ppt, nearpod…)
|
| |
Formador/a |
Lluís Valls, Ma Àngels Collado Gómez, Rafael Rodríguez Peña
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Disseny d’un d’entorn d'aprenentatge lúdic en el que es posin en pràctica els continguts teòrics i metodològics tractats fent ús de les eines digitals.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|